Pages

RSS Feed

Wednesday, March 17, 2010

peringatan

aku tengah berfesbuking waktu tu....
duk mengomen gambar-gambar famili ngan kakak and sedare aku....
yang pasti,waktu tu aku tengah hanyut dalam hiburan dunia yang betul-betul melaghokan aku..

dan tiba-tiba sabihah aka bella call aku...aku ingatkan pasal cairo's sport day ke pasal team medical PERUBATAN (apply untuk join,tapi macam xdapat dah jer) ke ape..
tapi dia sampaikan berita yang membuatkan aku hilang kata-kata....

"nabilah,nak bagi tau ni...ayah tenten baru jer meninggal tadi.."

"innallillahiwainnailaihiroji3on"

"malam ni kita kumpul satu batch buat solat jenazah ngan tahlil....kat umah heno..bagi tau kat yang lain"

dia sampaikan berita yang apabila kita dengar pasti bulu roma akan meremang..dan kita mesti rasa macam baru tersedar dari mimpi...dan kembali mengingatkan akan hakikat yang setiap yang bernafas pasti akan mati...

baru aje bulan lepas dikejutkan dengan kematian ayah kak Ami...dan hari khamis lepas dengan kematian pelajar medik yang jatuh bangunan di Alexandria....dan hari ini,aku diingatkan lagi....

diingatkan bahawa janji Allah itu pasti....waktu je kita tak tahu....bila-bila masa sahaja Allah boleh tarik nyawa kita.esok,lusa,atau bila-bila sahaja..tak kira la waktu tu kita tengah buat apa pun..tak kira umur...dan tak kira amal ibadat kita...dan sebab itu kita perlu bersedia.....

orang yang paling bijak adalah yang selalu mengingati mati

yang pergi takkan kembali...kita yang hidup ini perlu la teruskan hidup...tapi dalam masa yang sama,kita kena ingat janji Allah pasti tiba dan kita perlu sentiasa bersedia untuk menghadapinya...


“Tidak aku menjadikan manusia dan jin kecuali untuk beribadah kepadaku”.


semoga kamu tabah wahai teman...setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya....be strong...

Al-fatihah...




0 comments: