Pages

RSS Feed

Thursday, March 25, 2010

break**

pejam celik, pejam celik hujung minggu tiba lagi...

minggu ni seperti yang dijangka juga sibuk seperti minggu-minggu lepas....

day by day,dah terasa bahang "kehetican" hidup...
assignments?
quiz?
practical exams?
tuitions?
kelas quran?
kelas arab?(skrg tgh tawaquf da..)
sc?
final exam?
and so many-many activity......

kadang-kadang rasa tak cukup masa....rasa macam masa yang Allah bagi ni tak cukup..
padahal diri-sendiri tak reti nak uruskan masa...
people who always complaining dont have enough time is actually failed in management of time...and aku rasa aku mungkin tergolong dalam golongan tu.aku selalu jer komplen tak ada masa untuk study tapi aku yang sebenarnya tak reti susun masa.......

sibuk tu memang la sibuk..tapi sibuk itu adalah nikmat..

kalau lah aku ni tak sibuk,mungkin aku akan menyibukkan diri dengan perkara yang tak berfaedah.....
kadang-kadang juga sibuk ni mendekatkan diri dan merajinkan aku untuk buat amal ibadat....
dan sibuk ni mengelakkan dari buat dosa dan mengingatkan kita yang kita mempunyai tanggungjawab....

sebab itu sibuk ini satu nikmat yang selalu kita hiraukan..kita selalu jer mengeluh bila kita sibuk sedangkan Allah bagi kita sibuk sebab nak tolong dan memudahkan jalan ke syurga....so,bersyukur la atas nikmat yang Allah bagi....

"nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?"

hayati ayat ni...dan muhasabah diri..semoga kita syukuri nikmat yang Allah kurniakan.....


minggu depan dah start musim exam bagi bebudak 3rd year sekolah perubatan kasr el ainy....
lepas tu akan bersambung-sambung la exam..dengan kelas-kelas yang dari pagi sampai ke petang....

esok ada cairo sport's day pulak..go go cairo u!!!
gud luck untuk atlet-atlet cairo u~juga pada peniaga-peniaga yang berniaga di tempat kejadian,gud luck jugak....semoga dapat untung yang banyak..=)


Sabda Rasullullah S.A.W : “Orang beriman yang kuat lebih baik dan lebih disukai oleh Allah dari orang beriman yang lemah. Kedua-duanya ada kebaikan”. (Sahih Muslim)

0 comments: