Pages

RSS Feed

Saturday, March 13, 2010

duit,duit,duit

kalau saya ada banyak duit

saya nak beli ipod touch..
saya nak beli iphone...
saya nak beli kamera dslr..
saya nak beli laptop baru...
nak beli baju banyak-banyak...
nak naik flight first class...
nak round dunia...
nak makan best hari-hari..


tapi tu semua kalau saya banyak duit...tapi,syukur alhamdullillah Allah bagi saya ni bukan la kategori orang yang banyak duit yang boleh buat macam-macam perkara yang melaghokan..yang boleh buat saya lupa pada yang lebih memerlukan duit lebih dari saya...

duit tu dunia semata-mata...kita tak boleh bawak duit tu masuk kubur pun..sahabat-sahabat dulu sanggup korbankan harta mereka,bukan separuh,tapi semua untuk perjuangan islam...

alangkah bagusnya kalau saya dapat berbuat begitu..tapi,saya tak mampu lagi untuk infakkan keseluruhan harta saya...sebab saya tau,saya masih juga untuk memerluakan duit ..saya ada tanggungjawab yang belum selesai....sebab duit yang saya dapat ni bukan duit saya sepenuhnya..duit orang malaysia yang percayakan saya supaya suatu hari nanti saya balik ke malaysia untuk berbakti....jadi saya tak boleh guna duit saya untuk diri saya semata-mata..sebab ade hak orang lain dalam duit saya...


jadi...saya rasa,saya patut kuburkan saje hasrat nak beli ipod touch...ala..tanpa ipod touch pun boleh hidup lagi what..pikir baik-baik sebelum beli ok!!!!

paling utama simpan duit untuk plan tahun depan ok!!!!

berjimat!!!!!!aja-aja figthing!!!!

2 comments:

urhouzmate said...

hehe

nunaaz said...

wes,kamu sudah ada ipod touch...jadi tidak perlu risau lagi la..plus,kamu dah nak pergi tempat yang paling best sekali kat dunia ni bulan 7 ni~saya kena simpan duit juga la untuk ke sana jugak tahun depan..doakan saya~(siapa kata pelajar perubatan mesir tidak pandai tulis ayat penuh...hahaha)